Zobacz profil

MEMELETTER #3

MEMELETTER #3
Stworzone przez Wojtek • Wydanie #3 • Zobacz online
Cześć i czołem! MEMELETTER numer trzy już jest gotowy do czytania. Numer trzy? Ale zaraz, przecież ostatni jaki trafił na Waszą skrzynkę to był numer 1! CO TU SIĘ!?
Wszystko się zgadza - po prostu dla zachowania jakiejś ciągłości numerowania memeletter numer dwa pofrunął do członków tajnego stowarzyszenia MEMOLOGÓW. I teraz tak już będzie - nieparzyste memelettery są dla wszystkich za darmoszkę, a parzyste - tylko do zamkniętej grupy wspierających projekt. Chcesz do nich dołączyć? Nic prostszego - to tylko 2$ miesięcznie, a zyskujesz dwa razy tyle memeletterów!
🤌 WPADNIJ TU 🤌
Przy okazji, żebyście się mogli zorientować w jak pokaźnej społeczności się znajdujecie - jest Was (subskrybentów memelettera) już ponad 150! To dużo piątek do zbicia, ale każdemu z Was bardzo dziękuję i przybijam pionę.

Coś świeżego:
Czasem jest tak, że jeden tydzień nie wystarczy, żeby w sieci zdążył wykluć się nowy, świeżutki memiks. Czasem jest tak, że w danym tygodniu wydarzy się coś, co będzie bardzo szeroko komentowane, także przez społeczność memiczną i tym razem tak było.
Zaczęło się Euro 2020 (serio, mogliby nie wprowadzać zamieszania i nazwać je Euro 2021…) i o ile mnie piłeczka niespecjalnie interesuje, tak niektóre rzeczy przenikają też do mojej bańki - Cristiano Ronaldo odkładający butelkę z colą stał się memem samym w sobie.
Następnego dnia wartość akcji Coca Coli na giełdzie spadła o około 4 miliardy dolarów (ale to niewiele ponad 1%, więc nawet trudno powiedzieć, czy to ze względo na Ronaldo…).
Dzięki temu wydarzeniu dostaliśmy trochę REMEMÓW (właśnie wymyśliłem to określenie, to są memy czysto reakcyjne, wykorzystywane wielokrotnie z różnymi opisami, żeby celnie skomentować bieżące wydarzenia).
Luke Duff
The marketing manager of Coca-Cola when Ronaldo moved the bottles: https://t.co/KhdasmQJIc
⬆️ Do tego kadru jeszcze kiedyś wrócimy w ramach memelettera!
Dla mnie najciekawsze w tej całej sytuacji jest to, że najgoręcej na akcję z Cristiano zareagował internet… hinduski. Prawdopodobnie dlatego, że gwiazdy Bollywood są znane z tego, że dość ochoczo promują wszelkiego rodzaju słodzone napoje gazowane, jednocześnie na swoich profilach promując zdrowe odżywianie i dbanie o ruch i zdrowe ciało. Akcja z Ronaldo musiała trafić w samo sedno tej hipokryzji (choć umówmy się, sam Ronaldo też nie jest w tym czyściutki - w 2013 roku promował na luzaku kubełki KFC, ale trzeba też przyznać, że było to dawno i miał prawo od tamtego czasu zmienić swoje podejście do przyklejania swojej mordki do logotypów “niezdrowych” marek).
(SIDENOTE: pisząc ostatnie zdanie wyobraziłem sobie smażenie burgera i obracanie go na patelni - trzy razy obracać to o jeden raz za dużo i chyba w tym zdaniu też jest o jeden “hyc” za dużo, ale już trudno, poszło!)
Paul Pogba też poszedł w ślady Cristiano i zdjął ze stołu butelkę Heinekena (jest muzułmaninem, więc nie chce promować alkoholu). Krótko po tych dwóch akcjach UEFA upomniała piłkarzy, że muszą pamiętać, że to dzięki sponsorom impreza może się w ogóle odbywać i żeby nie robili siary, bo będą kary.
Blast from the past:
Na początek mała errata do pierwszego memelettera. W krótkiej historii Techno Vikinga napisałem, że do dzisiaj nie odkryto jego tożsamości. Dostałem jednak wiadomość od jednego z fanów memelettera, że jednak Techno Viking nazywa się Gunther Ackerman, a jego tożsamość została odkryta przez redakcje WWN i Techno Moves. Krótki wywiad z nim możecie przeczytać TU.
Zoe Roth, imię i nazwisko, które niewiele mówi zdecydowanej większości internautów, ale ta sama większość prawdopobnie gdzieś w internecie spotkała się z tym zdjęciem:
Zoe Roth
Zoe Roth
Tzw. Disaster Girl pojawia się u nas w kolejnej części “Blast from the past”. Historia tego zdjęcia jest o tyle ciekawa, że powstało w 2005 roku, ale dopiero dwa lata później ojciec dziewczynki postanowił je wrzucić do sieci (pod tytułem “Firestarter”). Wtedy jeszcze nie nabrało żadnej trakcji - dopiero pod koniec 2007 roku zgłosił je do nieistniejącego już dzisiaj JPG Magazine (magazyn przyjmował zgłoszenia na zdjęcia na konkretne tematy - w tym przypadku tematem było “uchwycenie emocji”).
Zdjęcie zostało wydrukowane w 14 numerze (przełom marca i kwietnia 2008) i od tamtego czasu sprawy nabrały dużego tempa. Internet oszalał, Zoe była wklejana w nieskończoną liczbę scen i do dzisiaj ten cudownie diabelski uśmiech gości w naszej internetowej pamięci. I niech tak zostanie.
Zoe dzisiaj chodzi do college'u i chętnie udziela wywiadów (polecam TEN) - ma też swoje konto na Insta, ale nie jest to miejsce dla memologów - ot zwykłe konto “dziewczyny z sąsiedztwa”.
Lubię memiksy, które są odporne na spróchniałe zęby czasu, bo w dobie efemerycznych treści jest to rzadkie, a jakże satysfakcjonujące. Tak powstaje historia.
Bye bye Leonardo!
Bye bye Leonardo!
Dwa ikoniczne zdjęcia w jednym remiksie? Yes please!
Dwa ikoniczne zdjęcia w jednym remiksie? Yes please!
Najlepszy przykład tego, że Disaster Girl trzyma się dobrze do dzisiaj!
Najlepszy przykład tego, że Disaster Girl trzyma się dobrze do dzisiaj!
Coś do obejrzenia na dobry wieczór:
Już pisząc słowa “nie robili siary, bo będą kary” wiedziałem co będzie dzisiaj do obejrzenia. Polecam zdecydowanie cały kanał chłopaków z Na Pełnej, ale akurat w tym numerze pada rym, który jednoznacznie pokazuje, że są absolutnymi mistrzami słowa. “To nie indyjska restauracja, żeby dawać kary” to jest zupełnie serio jeden z lepszych tekstów jakie słyszałem w życiu. Duma mnie rozpiera, że miałem w ramach projektu Akademia Video skromny udział w tym, że Na Pełnej rozwinęło skrzydła.
Nie przedłużając - oddaję Was w ręce chłopaków, bawcie się dobrze i sprawdźcie też inne ich numery.
♪ Na Pełnej Hits / RENOMA203 - Jadę banem / Firma parodia / KANARZY
♪ Na Pełnej Hits / RENOMA203 - Jadę banem / Firma parodia / KANARZY
No nic, wystarczy na dzisiaj! Trochę dużo tego wyszło, więc jak za dużo to dawajcie znać! Każdy feedback jest ważny i biorę go pod uwagę!
Dobrej niedzieli!
Czy podobało Ci się to wydanie newslettera?
Become a member for $2 per month
Don’t miss out on the other issues by Wojtek
Wojtek
Stworzone przez Wojtek

To jest newsletter z memuchami. Chcesz memuchy? Masz memuchy. Wybierane ręcznie przez Wojtka, więc nie jakieś lipne. Dobre takie.

You can manage your subscription tutaj
Jeśli ktoś przesłał Ci dalej tego maila i spodobał Ci się, możesz zasubskrybować ten newsletter tutaj
Starannie sporządzone przez Wojtek przy użyciu Revue.